Jouw hulpvraagJe hebt een hulpvraag en bent vast benieuwd welke hulp nou het beste bij jou past en hoe het werkt. Goed nieuws: Je mag gewoon bellen of mailen met al die vragen! Verder op de site vind je ook foto's van de praktijk en enkele filmpjes met tips. Dan kun je alvast zien wie ik ben.
Eerste contactMeestal ontvang ik eerst een mail van ouders met daarin een korte beschrijving van de hulpvraag. Gelijk bellen mag natuurlijk ook. Vaak maak ik een belafspraak om samen te beslissen of ik iets voor jullie kan betekenen. Als dat zo is, plannen we een afspraak in mijn praktijk aan huis. Vervolgens vullen ouders via de contactpagina het inschrijfformulier in en wordt dat ondertekend meegenomen naar de eerste afspraak.
|
Eerste afspraakMijn praktijkkamer is een kleine gezellige kamer. Hier maken we kennis met elkaar. Ik heb ook een hond die het heel erg leuk vindt om brokjes van kinderen te krijgen. Als jij niet van honden houdt, dan blijft hij gewoon in zijn mandje in de woonkamer. Ik vertel wat over mezelf en jij mag wat over jou en je hulpvraag vertellen. Daarna gaan we aan de slag met je vraag. Aan het eind van de eerste sessie beslissen jullie of je verder wilt en maken we een nieuwe afspraak. Thuis beslissen is natuurlijk ook helemaal goed.
Een trajectHeel soms is voor coaching één afspraak al genoeg om weer zelf verder te kunnen. Gemiddeld komen kinderen zo'n 5 keer en zit er twee of drie weken tussen de afspraken. Ook bij leerbegeleiding kom je om de twee of drie weken in de praktijk. Tussendoor oefen je samen met je ouder(s) en soms ook op school. De begeleiding gaat door zolang als jullie willen. Volg je een training, dan kom je zo'n 4 of 5 keer. Ook voor reflexintegratie oefenen jullie thuis. Je leert de oefeningen in de praktijk en krijgt via de mail een oefenschema voor thuis.
Maandelijks achteraf stuur ik een factuur die door de ouders via Ideal kan worden betaald. |
Ouders
De eerste keer kom je altijd samen met je ouder(s) bij mij in de praktijk, daarna werk ik ook wel met kinderen alleen als dat prettig is. Er is geen wachtruimte. Als ouders er niet bij blijven, gaan ze vaak een boodschapje doen in het winkelcentrum hier vlakbij. Bij reflexintegratie en leerbegeleiding is er áltijd een van de ouders aanwezig. Bij coaching beslissen kinderen meestal zelf wat ze prettig vinden en wat ze achteraf met ouders hierover willen delen.
Een goede samenwerking tussen jou, je ouder(s) en mij vind ik erg belangrijk. De inzichten die je tijdens de sessies opdoet en de oefeningen die je leert, ga je immers thuis met je ouder(s) verder uitdiepen en eigen maken. Tussen de afspraken ben ik altijd bereikbaar. Schroom vooral niet om te mailen, bellen of een whatsapp te sturen. Ik help jullie graag verder op weg als je ergens tegenaan loopt.
Een goede samenwerking tussen jou, je ouder(s) en mij vind ik erg belangrijk. De inzichten die je tijdens de sessies opdoet en de oefeningen die je leert, ga je immers thuis met je ouder(s) verder uitdiepen en eigen maken. Tussen de afspraken ben ik altijd bereikbaar. Schroom vooral niet om te mailen, bellen of een whatsapp te sturen. Ik help jullie graag verder op weg als je ergens tegenaan loopt.
School
Als dat bij jou hulpvraag past, neem ik graag contact op met school. Ik kan met je leerkracht mailen en bellen, of naar school toe gaan om daar in gesprek te gaan. Het is ook mogelijk een observatie in de klas te doen zodat ik zie hoe het daar met jou gaat. Ik ga voor een zo groot mogelijk effect van de begeleiding, dus ik stem heel graag met iedereen af hoe we dat het beste kunnen behalen. Voor leerbegeleiding en bijles bestaat de mogelijkheid dat ik op school langskom, mits er een rustige ruimte beschikbaar is om te werken.